logo spisiacik 1 logo spisiacik na facebooku spisiacik na youtube
InfoMail
Ak máte záujem o posielanie správ o činnosti a aktivitách združenia, zadajte do políčka svoju e-mailovú adresu a stlačte Enter
E-mailová adresa:

Partneri projektu:

Akcie pre diabetikov

dia život

S detskými diabetikmi pri mori

Autor: Peter , pridané: 2010-05-19 18:47:22, rubrika: Akcie pre diabetikov, Prečítané: ?

Where are you from ? Ježišmária ! I love Slovakia ! Jak še máš? Come to my shop ! Just see. Zadarmo! ( + fotogaléria od Richarda )

Ešte stále si užívam pocit radosti a šťastia. Podarila sa nám krásna a určite najnáročnejšia akcia za celú dobu existencie Združenia rodičov a priateľov diabetických detí !
Boli sme pri mori, konkrétne v Tunisku, v meste Hammamet, časť Yasmin v hoteli Prima Life Imperial Park. A to v termíne 3.-10.7.2009.
Celý pobyt sme zvládli bez akýchkoľvek mimoriadností a všetci sme sa vrátili úplne v poriadku domov, obohatení o množstvo zážitkov. Tie sľúbili napísať „účastníci zájazdu“a postupne ich doplním na koniec tohto článku. Okrem výnimiek boli glykémie všetkých diabetikov krásne a to sme, presne podľa rád našich lekárov, pomerne dosť znižovali, niekedy až o 15 až 30 percent ! Veľmi rodičom i samotným dia deťom pomohli rady MUDr. Čiliakovej z edukačnej akcie venovanej práve tomuto pobytu pri mori.

Tak skúsim pre nezúčastnených sprostredkovať niekoľko základných informácií o pobyte.

V prvom rade treba povedať, že dia deti za pobyt neplatili. Pobyt pre nich sme uhradili z prostriedkov Združenia , ktoré sme získali darovaním od partnerov, organizovaním benefičného koncertu a z dvoch percent z daní. Rodičia a súrodenci dia detí si riadne zaplatili zníženú sumu, na ktorej sme sa dohodli s CK Kartago tours, za čo im pekne ďakujeme !
Uspokojili sme všetky požiadavky dia detí. Teda cestovali všetky dia deti, ktoré cestovať chceli ! Celkovo našu skupinu tvorilo 38 osôb !

3.7.2009

Tesne pred šestnástou hodinou nám , tak ako prisľúbil na koncerte riaditeľ eurobus, a.s. Ing. Ľubomír Gerši pristavili autobus na dopravu na letisko do Košíc. Vtedy sa ale už ako posledný blížil aj Jožko B. s maminou Evou a preto som až do konca vždy kontroloval Jožka, či je prítomný – ak bol – vyhlásil som, že sme komplet a môžeme ísť. Cesta do Košíc ubehla rýchlo, počúvali sme CD z benefičného koncertu 4. SBC.
Na letisku sme sa dočkali zástupcov CK Kartágo, dostali sme potrebné dokumenty a 10 plážových tašiek s logom spoločnosti, ktoré sa ušli iba našim dievčatám...
Po nekonečnej dobe sme sa zbavili kufrov a po upozornení personálu, colné a pasové odbavenie všetkých , aj diabetikov s inzulínovými perami a pumpami bolo síce prísne ale bezproblémové.
Prekvapenie nastalo, keď sme zistili, že letíme náhradným lietadlom od holandskej spoločnosti, ale let bol v pohode, personál milý, jedlo vhodné aj pre naše dia deti, dokonca časovo sedelo s druhou večerou. Po prílete do Monastiru som poprosil personál lietadla, aby aspoň Erik mohol nazrieť do kokpitu lietadla , čo Richard, samozrejme zdokumentoval. Potom nasledovalo bleskové colné a pasové odbavenie, neuveriteľne rýchlo sme si vyzdvihli kufre a po hodine a pol, teda o pol dvanástej sme vystupovali pred hotelom Prima Life Imperial Park. Tu sme tiež vypisovali kartičky na ubytovanie a potom nastal klasický „folklór“ - ubytovanie. Aby sme sa spamätali, že už sme v Afrike, tak nám kompletne preorganizovali ubytovanie – čo nás síce nachvíľku zarazilo, ale potom som to začal riadiť a všetci sa postupne dostali na izby tak, ako sme mali. O pol druhej som zistil, že už všetci majú izby, len na nás s Jankou nezostala, ale po niekoľkých minútach „sabotáže“ sme sa ubytovali. ( Inak slovká „sabotáž“ a „bankrot“ sú u miestnych veľmi obľúbené. Hlavne pri dohadovaní ceny tovaru. )

4.7.2009

Prvé raňajky, stretnutie s delegátkou a frontálny útok na tobogány pri bazéne ! More bolo po nočnej búrke pri okraji nie práve najčistejšie, ale stačilo prejsť pár metrov a tam už bolo more čistučké. Obed, poobede pospať si, potom : more – bazén- more –bazén – tobogány- bufet, bazén, bufet..

5.7.2009

Podobne prebiehala aj nedeľa, len s tým rozdielom, že večera bola okolo bazénu a pripravili ju skutočne veľmi pekne !!! Večer vyvrcholil ohňovou šou, nemohla chýbať mini disco a ani tancovanie do pol noci. Vtedy všetko stíchlo...

6.7.2009

Jedáleň pri raňajkách ovládli ľudkovia vo fialových tričkách s nápisom www.spisiacik.sk na hrudi ! To preto, lebo ideme lietať na padákoch za motorovým člnom. Dohodol som desať tandemových letov za zníženú cenu a dostali sme aj jedenásty, zadarmo, tak som nakoniec letel aj ja, lebo už viac záujemcov nebolo. Pre toho, kto to nepoznal, skvelý zážitok, Mirka dokonca hovorila o splnení sna. Adrenalín určite znižuje hladinu krvného cukru – glykémie boli na obed priam vzorové !!!! Trochu viac adrenalínu mala Mária s bratom Petrom, keď sa zachytili s padákom o jednu bójku, ale vzali to s humorom - aspoň sa okúpali najďalej z nás v mori...Bolo to skutočne veľmi pekné dopoludnie !

7.7.2009

Deň s podporou nášho partnera : Nadácie Slovenskej Sporiteľne !

Na raňajkách znovu fialové „more“! Nemali sme nič od Nadácie, čím by sme sa označili, tak som rozhodol znovu nás obliecť do našich tričiek. Kapitána lode, som upozornil, že ideme na plavbu s diabetikmi – pokýval, že vie, čo to znamená a aby som po vyplávaní na šíre more prišiel za ním. Predstavte si, aj on bol diabetik ! Ukázal mi inzulínky uskladnené v igelitovom sáčku v šuflíku kapitánskej kabíny ... Dievčatá mu ukázali ich perá na inzulíny, chladiace púzdra Frio, termo obaly od Abbottu, inzulínovú pumpu, zmerali mu glykémiu... No nemajú to všade s dostupnosťou pomôcok jednoduché!
Počas plavby vládla skvelá atmosféra. Chlapci z posádky bavili, tancovali, lozili po lanách ako opice – no nádhera ! Po občerstvení všetkých zaujal fakír. Dokonca aj Veronika a Mária sa zapojili do programu, keď práve fakírovi stúpli na plecia a on mal pritom v krčnej jamke opretý nôž. ( Zopakujem, že škoda, že nemali niečo od Nadácie Slovenskej Sporiteľne – možno na budúce- mohli to byť pekné fotografie, no šťastie mal aj fakír, že som sa mu na plecia nepostavil ja a Ľubka ). Kapitán dostal naše tričko.Celá plavba bola veľmi príjemná !

8.7.2009

Voľný deň, plný slnenia a kúpania. O 16 - tej hodine sme mali hrať volejbalový zápas proti animátorom. Keď uvideli našu rozcvičku a náš počet – tak sa zľakli a nenastúpili. Tak sme hrali starí proti mladým. Neviem, ako je to možné, ale dvakrát set vyhrali mladí pomerom 26:24 !!! ( Jednoducho sme im nechceli znechutiť pobyt.. :-)) )

9.7.2009

Výlet od CK Kartágo tours!
Bude to „folklór“ ! To mi bolo jasné a tešil som sa na reakcie ostatných! Celý doterajší pobyt sme totiž trávili v nádherných častiach mesta Hammamet, časti Yasmin, ktorá je novo vybudovaná a kde domorodca stretnete, iba ak tam pracuje. Ale stará Medina v Hammamete a obchody v meste Nabeul – to bolo troch iné „kafe“. Sprievodkyňu nám robila krásavica Sára, krásne a vtipne podala množstvo informácií o krajine , o ľuďoch, tradíciách, zvykoch a histórii .Navštívili sme hrnčiarsku dielňu, miestne obchody, poprechádzali sa po uliciach plných áut, ľudí, a hlavne obchodníkov, ktorí vám chcú predať svoj tovar. Paráda !
Pre našu rodinu to nebolo nič neznáme, i preto sme celý program pobytu naplánovali presne tak, ako bol. Ale niečo sme neplánovali. Ani v tom najhoršom krízovom pláne som nerátal s letnou búrkou spojenou s dažďom ! A bola! A riadna ! Začala večer a skončila až nadránom.
To sa zopakuje vraj pravidelne každých 25 rokov !

10.7.2009

Aké bude ráno po búrke ? Aké bude more a hlavne voda v ňom ? Eva plávala v mori už pred siedmou a zistila, že je úplne v poriadku a krásne ! Tak po raňajkách skoro všetci využívali poslednú možnosť okúpať sa a opáliť sa . Dohodol som predčasný obed pre našu skupinu a o 12:35 ( u nás vtedy bolo 13:35 hod .) opúšťame hotel. Niektorí chceli zostať... Kristián si prial preniesť more do Arnutoviec !

Krásne letisko v Monastire. Bleskové a hladké kontroly. Shopping v bezcolnej zóne má svoje čaro. Zrazu šok – meškáme hodinu a pol ! Preveril som autobus , ktorý nás má čakať v Košiciach. Už je na ceste. Počkal na nás. Meškali sme iba hodinu ! Rozlúčili sme sa s košičanmi Dušanom a Marošom, v Jamníku vystúpili Wágnerovci a Slezákové a už konečne Spišská Nová Ves. Prvé čo som uvidel zo Spišskej Novej Vsi bol veľký stan pivovaru na ceste v centre mesta! V Spišskej Novej Vsi sú Spišské trhy, jemne prší a zima „ako v ruskom filme“. Tak nám pripadalo tých 16 °C. Rýchla rozlúčka a koniec akcie. Niééé, koniec určite nie ! Spomienky zostanú !

Fotogaléria

Komentáre k príspevku:

K článku zatiaľ nebol pridaný žiaden komentár. Chceš byť prvý?