logo spisiacik 1 logo spisiacik na facebooku spisiacik na youtube
InfoMail
Ak máte záujem o posielanie správ o činnosti a aktivitách združenia, zadajte do políčka svoju e-mailovú adresu a stlačte Enter
E-mailová adresa:

Blog

dia život

Spišiačikovia navštívili Viedeň a Bratislavu! +FOTO

Autor: Peter , pridané: 2018-11-09 12:13:28, rubrika: Blog, Prečítané: ?

Svetový deň diabetu prináša každoročne mnoho akcií, ktoré nám pripomínajú, že 14.11. je  medzinárodný sladký deň! Médiá sú plné informácií o diabete, objavujú sa informácie, že „cukrovka sa dá liečiť“ a čoskoro už ...
Všetkým držím palce, no ak vznikne skutočne prelom v liečbe diabetu prvého typu, tak sa to dozvieme všetci minimálne tak, že objaviteľ zaručene dostane Nobelovu cenu.

Spišiačikovia si toto výročie už pár rokov pripomínajú tak, že vycestujú niekam za spoznávaním a overia si, ako sa naučili do života zvládať nástrahy cestovania a riešiť inzulínovú liečbu a stravovanie v často neobvyklých podmienkach.. V roku 2018 sme sa rozhodli navštíviť dve susediace hlavné mestá, ktoré majú mnoho spoločné v histórii a pritom veľmi rozdielnu súčasnosť a nedávnu minulosť. Bratislava a Viedeň!

2.11.2018 nás Bratislava privítala krásnym počasím a množstvom kreatúr v okolí Hlavnej stanice a smradom. Aby sme vedeli, kde sme, tak tam majú nápis Welcome to Slovakia.

Naša „chúva“ Irenka Chrapanová z CK Liber nás však šikovne odviedla k botelu Grácia, kde sme mali ubytovanie a už bez batožiny sme sa pustili do spoznávania historickej časti Bratislavy. Zvládli sme to v pohode, nakoniec si priznajme, že to nie je niečo rozľahlé. Naše nohy dostali zabrať až keď sme šli na večeru. Na Kamzík nás pozvali zástupcovia spoločnosti Abbott. A prezradím, že naše decká tam mali aj kamarátku z Východu, ktorá ich niekam odviedla. "Určite" však neboli v priestoroch kam verejnosť nemôže...

Na druhý deň, teda v sobotu sme cestovali autobusom do Viedne. Nebudem porovnávať neporovnateľné. Kurník a šopa.

Ponáhľali sme sa do „Haus des Meeres – Dom mora“. Pekné to tam bolo a aj keď je objekt v rekonštrukcii, každého zaujalo. Pre mňa bolo šokujúce vidieť rady na vstup keď sme odchádzali. Možno aj dvesto metrov. To som fakt nevidel veľmi dlho. No a potom v rýchlom slede nasledovalo množstvo objektov a stavieb, ktorých názvy som si nestihol zapamätať. Skvelé bolo to, že som sa tam ani nie tak dávno prechádzal a teraz som mal k tomu aj výklad.

Prešli sme Ringstrasse, Rathausplatz, Stephansplatz, Neue Burg, nestihli sme ísť do Haus der Music ani na slávnu Mariahilfer Strasse, boli sme na Neuer Markt... No vrcholom dňa bol, asi neuveríte, Práter. Najskôr sa hlavne dospeláci vyšantili v múzeu voskových figurín Madame Tussauds. A potom väčšina na kolotočoch.

No a ako je dobrým zvykom, po večeri sme mali až do polnoci brífing. Dokonca na jednej izbe. A fakt všetci sme sa pomestili! Malí aj skúsenejší! Bolo nás 31! Pekná a vydarená akcia to bola! Lebo Spišiačik!

Fotografie z akcie nájdete tu.

Komentáre k príspevku:

juraj@villanet.sk napísal dňa 11.11.2018 o 19.41 hod.:

Ďakujeme, bola to ďalšia super akcia, ako všetky so Spišiačikom.

Alenka.gartnerova@gmail.com napísal dňa 11.11.2018 o 18.46 hod.:

Vy ste uzasni

peknula@azet.sk napísal dňa 11.11.2018 o 17.54 hod.:

Kedže to neberie všetky znaky - smajliky, tak dopĺňam svoj komentár. Spisiačik je to najlepšie združenie :-)

peknula@azet.sk napísal dňa 11.11.2018 o 17.51 hod.:

peknula@azet.sk napísal dňa 11.11.2018 o 17.50 hod.:

Aj my ďakujeme za krásne zážitky a za nové informácie, ktoré sme načerpali počas akcie

cehlar@gmail.com napísal dňa 10.11.2018 o 12.03 hod.:

Ďakujeme. Bola to vydarená akcia so super ľuďmi, pretože Spišiačik je super.

ulicna.maria@atlas.sk napísal dňa 09.11.2018 o 12.45 hod.:

Bola to ukážková akcia aká sme super partia. Zážitok na celý život. Brífing bol poučný a zaujímavý . Ďakujeme